Skip to content

Kā līderi kolēģiem nogalina jēgu strādāt

Motify AtradumsJoprojām aktuālas atziņas par četriem tipiskiem uzņēmumu slazdiem, kuri traucē attīstīties vai pat noved pie sabrukuma.  Lūk, kādi tie ir: 

Viduvējības slazds. Inovācijas ir buzz vārds, un kurš gan mūsdienās negrib būt inovators un atrast zelta oliņu. Taču vairums iekrīt viduvējības slazdā dēļ vadītāju bailēm no riska, nepārvaramas vēlmes kontrolēt. Neskatoties uz uzņēmumu retoriku (un paziņotajām vērtībām) vieglāk ir būt parastiem.

Otrais slazds metaforiski nosaukts “Stratēģiskās uzmanības deficīta sindroms”. Lai arī tiek rīkotas stratēģiskās plānošanas sesijas, pavadītas daudzas stundas, lai noslīpētu nākotnes nodomus un pēc tām apņemšanās ir cerīga, taču praksē ir novērots, kā parāk daudzi augstākā līmeņa vadītāji atsakās no iniciatīvām. Kāpēc? Jo uzmanību novēršs jaunas, interesantas iniciatīvas. Jo vadītāji nepietiekami komunicē darbiniekiem savas vīzijas, mērķus un stratēģijas ….

Korporatīvās koordinācijas slazds (jeb nekompetentā policista slazds). To var uzskatīt par vadītāju aklo zonu – kad viņiem liekas, ka viss notiek, bet patiesībā organizācijas iekšienē nav koordinācijas un atbalsta atbilstoši mērķiem un rīkojumiem. Cilvēki vairs netic, ka var radīt ko kvalitatīvu un visiem ir grūti saglabāt mērķa un jēgas izjūtu.

Nesaprastas vīzijas slazds. Tiecoties pēc inovācijām, dažreiz tiek izvirzīts pārāk drosmīgs un emocionānāli sakāpināts stratēģisks redzējums. Taču tas mēdz būt tik grandiozs, ka darbinieki to nesaprot, tam nenotic un neuzskata par sasniedzamu. Kā reakcija rodas cinisms. Lasiet visu rakstu

https://www.mckinsey.com/featured-insights/leadership/how-leaders-kill-meaning-at-work?cid=other-eml-shl-mip-mck&hlkid=0cb782ec1d4648878290188bb7d303af&hctky=1837979&hdpid=0d6ed758-b823-41b2-95bd-42087b4087f9