kompetences modeļi
Piesakieties bezmaksas konsultācijai un uzziniet, kā MOTIFY var palīdzēt jūsu organizācijai
Kas ir kompetences modelis
Kompetences modelis ir sistēmisks ietvars, kurš iespējamās izaugsmes dinamikā apraksta to zināšanu, prasmju un uzvedību kombināciju, kas nepieciešama, lai darbinieks efektīvi pildītu savu lomu organizācijā un spētu dod savu ieguldījumu kopējo mērķu sasniegšanā
KĀPĒC Kompetences modelis
Par 26 % lielāki ieņēmumi uz vienu darbinieku
Par 40 % mazāka mainība labāko darbinieku vidū
Par 87 % lielākas izredzes piesaistīt darbā labākos cilvēkus
Par 156 % lielāka spēja attīstīt izcilus līderus
Kompetences modeļi
…. organizācijā darbojas līdzīgi kā kompass jūrniekiem. Tas ir līdzeklis, ar kura palīdzību organizācijas skaidri komunicē, kāda uzvedība ir nepieciešama, novērtēta, atzīta un apbalvota attiecībā uz noteiktām amata lomām
… strukturē atlases procesus, apmācības un attīstības programmas, snieguma novērtēšanu, nodrošinot integrētu un saskaņotu pieeju organizācijas cilvēkkapitāla pārvaldībai
… koncentrē uzmanību uz tādu darbinieku atlasi, motivāciju, attīstīšanu, noturēšanu, kuri efektīvi spēj izpildīt organizācijas misiju un realizēt tās pamatkompetenci
Uz rezultātu orientēts
Skaidri definē sagaidāmo rezultātu katrā darba lomā, un sniedz orientierus, kā to sasniegt un kā tiks novērtēts katra darba sniegums
Uz vienotu izpratni par panākumiem orientēts
Organizācijas ietvaros veicina kopīgu izpratni, kas ir efektīvs vadītājs, un apzina, kuri vadītāji, kurās kompetencēs ir jāattīsta
Uz personisko atbildību vērsts
Ļauj darbiniekiem apzināties un uzņemties atbildību par prasmēm un izturēšanos, kas viņiem nepieciešama viņu lomās
Uz efektivitāti un produktivitāti vērsts
Palīdz organizācijām palielināt produktivitāti un samazināt izmaksas, koncentrējoties uz to, kam būs vislielākā ietekme uz rezultātiem. Palīdz saskatīt darbinieku personīgās produktivitātes kritiskās atšķirības, atpazīstot izcilos, pietiekami labos un viduvējos darbiniekus
Darbinieku lojalitāti veicinošs
Apraksta, kā kompetences prasības mainās vai progresē katrā nākamajā profesionalitātes līmenī. Iesaista darbinieku organizācijā, palīdzot darbiniekiem apzināties turpmākās karjeras izaugsmes prasības, plānot iespējamo karjeras progresu, amata pakāpes, atalgojuma līmeņus.
Uz attīstību vērsts
Atbalsta vadītājus, lai viņi pamanītu un attīstītu talantīgus padotos. Ļauj skaidri komunicēt sagaidāmo uzvedību, precīzāk definēt kritiski nozīmīgo darbinieku mācību un attīstības vajadzības un dod iespēju sekot līdzi darbinieku prasmēm, lai stratēģiski plānotu un ieviestu nākotnē vajadzīgās prasmes
Organizācijas IEGUVUMI
Samazinās darbinieku mainība
Pielietojot kompetences sistēmu visā darbinieka dzīves ciklā, organizācijas samazina darbinieku mainību un paaugstina produktivitāti. (researchgate.com)
Uzlabojas apmierinātība ar darbu
Darbinieki ir īstajās vietās, kur vislabāk var attīstīt savu talantus un spējas
Uzlabojas kopējā rentbilitāte
Savietojot darbinieku kompetences sistēmu ar organizācijas pamatkompetencēm, uzlabo rentabilitāti (linkedin, IKEA)
Palielina adaptācijas spējas (agile organization)
Palielina darbinieku iekšējo mobilitāti, nodrošinot organizācijai lielāku elastīgumu un darbinieku spēju izmantošanas kapacitāti
Veicina mācīšanās kultūru
Nosaka darbinieku kompetenču plaisas un atšķirības, uzlabo apmācību un attīstības plānus. Skaidri definē darba izpildes standartus snieguma novērtēšanai
Uzlabojas iekšējā komunikācija
Samazina izmaksu pārsniegšanu, kuru iemesls ir vāja veiktspēja vai neprecīza darba gaidu komunikācija
KO motify piedāvā
Pamatkompetences modeļi
Uzņēmuma / galveno nodaļu pamatkompetences modelis: spējas, tehniskās zināšanas un uzvedība, kas atbilst uzņēmuma misijai, vērtībām, un, kas vajadzīgas darbam organizācijā neatkarīgi no amata vai amata lomas. Piemēram, radoša domāšana, konfliktu risināšanas prasmes un efektīva komunikācija, uz klientu orientēta attieksme, riska uzņemšanās
Funkciju kompetences modeļi
Funkcijās balstīti uzvedības kompetences modeļi noteiktiem amatiem: tehniskas zināšanas, unikālās spējas un uzvedība, kas dod specifiskus rezultātus noteiktā vidē. Papildus tradicionālajām darba prasmēm, šajos modeļos tiek iestrādātas personībā balstītas uzvedības prasības, piemēram, iniciatīva, pielāgošanās spējas, stresa pārvarēšana un izlēmība
Vadības kompetences modeļi
Līderības kompetences modeļi vienam vai visiem vadības līmeņiem: unikālās spējas un uzvedība, kas nepieciešama komandu motivēšanai un vadīšanai, piemēram, spēja iedvesmot citus, risināt problēmas, deleģēt uzdevumus un pārvaldīt laiku
Ko saņems vadītāji
- Unikālu kompetences modeli konkrētai amata lomai un /vai funkcijai atbilstoši organizācijas misijai, vērtībām. Modelis apraksta 7 līdz 10 kritiski svarīgas kompetences, definējot uzvedības standartus vairākos izaugsmes līmeņos
- Kompetenču novērējumu, Individuālos kompetences profilus
- Individuālos izaugsmes plānus, “kompetences plaisas” jeb nepilnību analīzi, attīstības vajadzību analīzi, snieguma uzlabošanas, pēctecības plānošanas, karjeras virziena ieteikumus
- Ieteikumus nepieciešamajiem uzlabojumiem mācību programmu izveidei
jautājumi pārdomām
+ Vai jums ir nepieciešamie talanti, lai uzvarētu tirgū un noturētu izaugsmi ilgtermiņā?
+ Kādas līdera kompetences (visos līmeņos) ir tieši jums kritiskas, un vai tās jums ir?
+ Kādas kompetences un īpašie talanti nav labi novērtēti vai attīstīti jūsu pašreizējos talantu pārvaldības procesos?
nākamie soļi
Apvienojiet talantu stratēģisko vadību un darbaspēka optimizāciju organizācijas stratēģisko mērķu risināšanai ….